Mobile Suit Gundam Extreme Vs. 2 XBoost new features and changes:
- The "EX Burst" system has been renewed. The F(igthing), S(hooting) and M(obility) bursts form Extreme Versus 2 are still available but the E(xtend) and L(inkage) burst are abolished and replaced by the C(overing) burst. The C-burst has the effect of multiplying E-burst and L-burst, which increases the recovery effect of boost and the EX gauge of the partner. Another type of EX burst that will be newly added is "R(aging) burst giving super armor-like effect that makes it harder to stagger when attacked.
- A new element is added: the "EX Burst Cross" that powers up the effect of the EX Bursts by simultaneous activation with a partner. The effect is different for each EX burst, "Recover durability value on attack hit (R burst)", "Reduce damage received (C burst)", "Recover boost gauge on attack hit (M burst). There are many types of effects that were not found in conventional EX bursts, such as "It becomes difficult for the player to go down (S burst)" and "Extend the EX burst time when an attack hits (F burst)". The effect is based on your own EX burst, and the type of partner's EX burst does not affect it.
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Nouvelles fonctionnalités et changements de
Mobile Suit Gundam Extreme Vs. 2 XBoost:
- Le système "EX Burst" a été renouvelé. Les bursts F(igthing), S(hooting) et M(obility) de Extreme Versus 2 sont toujours disponibles mais les bursts E(xtend) et L(inkage) sont supprimées et remplacées par le burst C(overing). Le burst C a pour effet de multiplier les bursts E et L, ce qui augmente l'effet de récupération du boost et de la jauge EX du partenaire. Un autre type de burst EX qui sera ajouté est le "R(aging) burst" qui donne un effet de super blindage qui empêche de tituber quand on est attaqué.
- Un nouvel élément est ajouté : le "EX Burst Cross" qui renforce l'effet des EX Bursts par une activation simultanée avec un partenaire. L'effet est différent pour chaque EX burst, "Récupérer la valeur de durabilité avec une attaque (R burst)", "Réduire les dommages reçus (C burst)", "Récupérer la jauge de boost avec une attaque" (M burst). Il existe de nombreux types d'effets qui n'existent pas avec les EX burst classiques, tels que "Il devient difficile pour le joueur de descendre (S burst)" et "Prolonger le temps EX burst lors d'une attaque (F burst)". L'effet est basé sur votre propre EX burst et le type de EX burst du partenaire n'affecte pas le vôtre.