Alien Field was published in the first issue of BASIC magazine in May 1981, it was written by Keita Mizukami to run on PC-8001.
Alien Field 3671 is a revamped version made by Mindware with lots of improvements and frantic gameplay. It will be released on exA-Arcadia.
Instead of a "lives" system like in the original, players have to contend with a time limit.
There are numerous items to collect that will increase score and add time. Bombs can also be found and detonated, laying waste to scores of enemies.
You have three minutes to achieve as high a score as possible. By destroying aliens and collecting energy canisters, you'll enter new stages, where more scoring opportunities and dangers await!
Utilize a high-intensity dash-attack to immediately waste a row of aliens for a massive combo bonus.
The instant burst of speed can only be stopped by colliding with a wall or item.
Master this stunning technique to efficiently clear stages and earn tons of points!
Don't forget about your cannon. It's very effective at keeping foes at bay.
When friends team up, their combined energy results in a mighty force field. Take advantage of this to smash even more aliens.
Four composers have participated in this version: Swedish electronic group Ibojima, Micom Basic Magazine Sound Writer Hideki Awata, Junko Ozawa (composer for many classic Namco games like Gaplus, The Tower of Druaga and Dig Dug 2) and Wing * (Cosmic Digger 3671).
Official website: http://pinball.co.jp/games/AF/
------------------------------------------------------
Alien Field a été publié dans le premier numéro du magazine BASIC en mai 1981, il était écrit par Keita Mizukami pour tourner sur PC-8001.
Alien Field 3671 est une version réactualisée créée par Mindware avec de nombreuses améliorations et un gameplay sans temps morts. Il sortira sur l'exA-Arcadia.
A la place des "vies" de l'original, les joueurs ont un temps imparti.
Il existe de nombreux objets à attraper pour augmenter le score et ajouter du temps. Des bombes peuvent être trouvées et activées, détruisant de nombreux ennemis en une fois.
Vous avez 3 minutes pour atteindre un score aussi haut que possible. En détruisant les aliens et en récoltant des cartouches d'énergie, vous accéderez à de nouveaux stages, où de nouvelles opportunités de scoring et de nouveaux dangers attendent.
Utilisez une attaque dash pour nettoyer une ligne d'aliens et gagner un gros bonus de combo.
Le gain de vitesse instantané ne peut être arrêté qu'en entrant en collision avec un mur ou un objet.
Maîtrisez cette superbe technique pour passer efficacement les niveaux et gagner des tonnes de points!
N'oubliez pas votre canon. C'est très efficace pour garder les ennemis à distance.
Lorsque des amis s’associent, leur énergie combinée crée un puissant champ de force. Profitez de cela pour écraser encore plus d'extraterrestres.
4 compositeurs ont participé à cette version: le groupe de musique électronique suédois Ibojima, Le sound writer du magazine Micom Basic Hideki Awata, Junko Ozawa (compositeur de nombreux classiques de Namco comme Gaplus, The Tower of Druaga et Dig Dug II) et Wing * (Cosmic Digger 3671).
Site officiel: http://pinball.co.jp/games/AF/