More info:
it was quickly discovered by Razoola that this prototype used Technos'
Voltage Fighter Gowcaizer code as a base.
mikejmoffitt pointed that Face's
Money Puzzle Exchanger graphics were hidden in the graphics ROM data.
Now we know a bit more about this game as some members of the development staff talked up:
The tentative name of the game is
Dragon's Heaven, it was developed by Face in 1997 after Technos disbanded and some staff members joined Face. The game was to be announced during the Summer for a release at the end of the year. It was to be a story-driven fighter with a lot of text between fight. The story would have been written by Kengo Asai. Part of the development was outsourced to Ikebukuro based company Toy Pops.
Known staff:
Kengo Asai - planning, scenario
Takumi Matsumae - graphics
Kouji Ogata - graphics
Here's a good sum up:
http://www.mmcafe.com/news/posts/10157.html---------------------------------------------------------------------------------------
Plus d'infos:
Razoola a rapidement découvert que le prototype était basé sur le programme de
Voltage Fighter Gowcaizer de Technos.
mikejmoffitt a remarqué que des éléments graphiques de
Money Puzzle Exchanger de Face étaient cachés dans les données de la ROM graphique.
Nous en savons un peu plus depuis que des membres de l'équipe de développement se sont manifestés:
Le nom provisoire était
Dragon's Heaven, le jeu était en développement chez Face en 1997 après l'éclatement de Technos. Un partie des développeurs de Technos ayant rejoint Face. Le jeu aurait dû être annoncé en été pour une sortie en fin d'année. Ce devait être un jeu de combat très scénarisé avec beaucoup de texte entre les combats. L'histoire devait être écrite par Kengo Asai. Une partie du développement était confiée à la société Toy Pops basée à Ikebukuro.
Staff connu:
Kengo Asai - planning, scénario
Takumi Matsumae - graphisme
Kouji Ogata - graphisme
Un bon résumé:
http://www.mmcafe.com/news/posts/10157.html